6 surefire måder at nå dine mål for 2005

Håber du havde en god hvile og er alle fyret op for det kommende år.
Mens du sad på stranden eller dase rundt i din fritid, hvilke af de følgende ændringer i dit liv gjorde du beslutter at gøre dette år?
At have kroppen af Elle McPherson eller Nathan Buckley
Find en stimulerende job
Tage op en sport eller hobby
Købe din drømmebolig
Rejse til et eksotisk rejsemål
Har mere tid med din familie
Oprette din egen virksomhed
Dobbelt din indkomst
Blive involveret i Fællesskabet
Udvikle din kreativitet
Forbedre dine færdigheder
Opret en plan for din økonomiske fremtid
Har det sjovere
Forbedre dit nuværende forhold eller finde en ny partner
Alle de ovennævnte
For at hjælpe dig kanal din energi til at nå dette års mål, er her nogle praktiske måder at komme i gang. Der er jo ingen grund til hvorfor du ikke bør starte straks, er der?
Hvordan at komme i gang
1. skrive en liste over hvad du vil opnå dette år.
2. gør sikker på hvad du har skrevet er specifikke, målbare og opnåelige. fx tabe 5 kg
. .. af 30/2/05.
3. Skriv no.1 mod det vigtigste mål. Skrive no.2 mod den næste vigtigste mål.
Fortsæt nummerering resten af målene.
4. kig på målet med no.1 ved siden af. dvs. tabe 5 kilo. Start en separat liste med overskriften. .. Tabe 5 kilo. af 28/2/05
5. Skriv ned handling skridt du skal tage for at nå dette mål:
a. deltage i gym
b. beslutte hvilke bestemte dage og tider du vil deltage i
c. Køb gym gear
d. Se ernæringsekspert
6. Indtast handling skridt ind i din dagbog/elektroniske arrangør på dag(e) du vil lave disse:
Jan 15 – join gym
Jan 16 – bog ernæringsekspert
Deltage i gym onsdag-mandag-fredag kl 6:00
Sikre, at når du bestiller tid til dig selv i din dagbog du behandle det som en topprioritet. Medmindre der foreligger et jordskælv eller lige så ødelæggende katastrofe indtræffer, holde tidspunktet hellige.
At sikre, at dine mål er opnået er det nødvendigt at skrive dem og derefter planlægge de passende skridt at tage i din dagbog. Ellers kan dine mål ende med at være ønsketænkning!
Mål/drøm diagram
At have visuelle påmindelser er en fantastisk måde at bede og holde dig motiveret til at følge op. Klip et billede af det organ, du gerne vil have fra et magasin og holde en foto af dit hoved på toppen af det. Alternativt hvis du ønsker at generobre den måde du var for nogen tid siden, finde et gammelt foto af dig selv. Du kan placere dem på skrivebordet, bilens instrumentbræt og køleskabet derhjemme.
Gøre dette til dine andre mål (minus hovedet). I virkeligheden har en drøm diagram med billeder eller ord af de ting, du ønsker at opnå er en stor tilskyndelse til din sub-bevidste sind. Stikning disse påmindelser på grønbogen er endnu mere effektiv. Jeg har en af disse i mit kontor og gæt hvad? Det rent faktisk virker!
Handling er nøglen
Når du har identificeret, hvad du vil, skrevet det ned, planlagt når du vil handle og gjort diagrammet mål/drøm, vil intet ske medmindre du slipper din butt og træffe foranstaltninger mod disse mål.
Undgå den ‘ for meget for tidligt ‘ syndrom
Ofte folk forsøge at foretage mange ændringer på én gang og derefter få desillusionerede, fordi der er for mange ting at gøre og bare give op. Hvis du har gjort dette tidligere, at løse ét mål ad gangen. Hvis du har virkelig svært ved gå enegang, kan du med fordel benytte tjenester fra en coach som mig, der vil holde dig på sporet. Den rette person vil hjælpe dig fremskynde din succes.
Jennys historie
En af mine klienter var ekstremt overvægtige af mindst 30 kilo. Ud over hendes forretningsmål var at miste vægten hendes højeste prioritet… eller så hun sagde. Vi kiggede på hendes kost og motion og udarbejdet en plan, efter hvad hun var forpligtet til at gøre. Bemærk her har sagt engageret. I de tre måneder jeg arbejdede med Jenny var hun som de fleste mennesker i dette område… inkonsekvent. Hun ville motionere regelmæssigt og spise sundt for et par uger og derefter gøre undskyldninger for, hvorfor hun ikke kunne eller ikke ville holde sig til planen.
Der var ingen grund til, hvorfor hun ikke kunne opnå sit vægttab mål, efter alle programmet vi arbejdede ud sammen var let at gøre. Et par ændringer til hendes spisevaner, regelmæssig motion og planlægning vil gøre tricket. Den eneste udfordring var Jenny. Hun ville ikke konsekvent gøre det. Det hele koges ned til, at hun ikke var alvorlige nok om at miste vægt og ikke var rede til at foretage ændringerne… endnu. Jeg foreslog at se en ernæringsekspert eller at gøre kontakt med en specifik vægt tab organisation til at give hende med fortsat støtte. Jenny var imidlertid ubøjelig, at hun kunne klare sig selv.
Efter tre måneder med coaching tabt Jenny 5 kilo. Det var helt sikkert bedre end ingenting, men hun kunne have mistet meget mere, hvis bare hun tog de nødvendige forholdsregler, konsekvent.
Et par uger senere jeg ringede Jenny for at se hvordan hun skred med de forskellige ændringer, hun havde foretaget gennem coaching. Hun fortalte ophidset mig, hun havde endelig fik sin handle sammen som følge af de fremskridt, hun havde gjort med mig, tiltrådte Weightwatchers og mistede en anden 20kgs! Hun fik engageret.
Turde Fail
I Billi Lim bestseller bog “Tør at mislykkes” deler han følgende historie:
En kvinde gik engang op til en lille gammel mand vuggende i en stol på sin veranda.
“Jeg ikke kunne undgå at bemærke, hvor glad du ser”, sagde hun. ‘ Hvad er hemmeligheden til en længe lykkeligt liv?’
“Jeg ryge tre pakker cigaretter om dagen”, sagde han. “Jeg også drikke et tilfælde af whisky en uge, spise fed mad og aldrig motion.”
“Det er fantastisk, kvinden sagde. “Hvor gammel er du?”
“Tyve-seks”, sagde han.
Det sidste ord
Du kan også nå din 2005 mål hvis du virkelig ønsker at. De mål, du skal passe sammen med dine værdier. For eksempel hvis du virkelig sætter pris på din sundhed og velvære (og du bør… du er ikke god til alle, hvis du er syg eller endnu værre… døde,) vil så det være lettere for dig at tage handling omkring dette område.
Planlægge og komme i gang din butt nu fordi det plejer være længe indtil du hører den velkendte cry “Jeg er for travlt, jeg ikke har tid!”

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *